Veranderingen in de woonkamer

Je kent het gevoel vast wel.. je komt terug van vakantie en stapt voor het eerst je huis weer binnen. Heel even, vaak maar een paar seconden, komt de ruimte anders op je over. Het lijkt groter of kleiner, het plafond lijkt hoger of juist lager en de kleur van de vloer is net even een tintje anders dan je in gedachten had. Na een paar keer knipperen met je ogen is dit moment weer voorbij en ben je gewoon weer 'gewend' aan je eigen huis. Toch blijft het bijzonder.
Hetzelfde gevoel had ik vanmorgen toen ik de woonkamer weer binnenkwam, na terug te zijn gekomen van een fijne vakantie. Tijdens deze vakantie heb ik veel inspiratie opgedaan en heb ik het plan opgevat om weer wat regelmatiger te gaan bloggen. Daarnaast besefte ik mij ook nog eens dat ik helemaal nog geen blog geschreven had over hoe onze woonkamer er op dit moment uitziet. In een eerdere blogpost had ik namelijk al aangegeven dat wij de woonkamer omgegooid hadden, waarbij ik foto's liet zien van het nieuwe leeshoekje wat ontstaan was (deze blogpost vind je hier), maar foto's van de rest van de kamer was ik jullie dus nog schuldig. Daarom bij deze een extra lange blogpost met heel veel foto's!



Dezelfde basis, andere accessoires
Op een vrije zaterdagmiddag, een tijdje geleden kregen we het opeens op onze heupen en moest, volgens ons, de woonkamer helemaal anders. We besloten daarvoor het zitgedeelte te gaan spiegelen. Waar de televisiekast eerst links om de hoek stond als je binnenkwam, staat deze nu aan de overkant. De bank is op de oorspronkelijke plek van het dressoir komen te staan. Verder hebben we aan de kleurstelling niets veranderd. Nog steeds zit er namelijk een kiezelgroene lambrisering op de muur en ligt het vloerkleed van House Doctor op de vloer. Ook zit er nog steeds een lichtgrijze hoes om onze Kivik bank van Ikea.

De basis is dus hetzelfde gebleven, maar door deze dus letterlijk een andere draai te geven is de woonkamer nu, voor mijn gevoel wel een stuk knusser geworden.
Wel helemaal nieuw is het plankje boven de bank. Dit is een witgeschilderde plank van de bouwmarkt die wij hebben opgehangen aan legergroene plankdragers van Deens.nl. Verder heb ik wat gouden accessoires toegevoegd, onder andere in de vorm van een hangende plantenbak en een mooi kistje vol (gevonden) vakantiesouvenirs. Ook is er (nog) wat meer groen bijgekomen. Zo is het pileastekje wat ik van Laura kreeg inmiddels behoorlijk aan het groeien en op de vensterbank staan nieuwe philondendrons.
Al met al eigenlijk een hele nieuwe uitstraling voor een ruimte die verder, op een paar kleine dingen na, helemaal hetzelfde gebleven is.






Grijs 'boomstamtafeltje' - It's About Romi gekocht bij Loft
Gouden draadkandelaar - House Doctor
Groen plaid - sjaalmetverhaal.nl
Gouden bloempot - Bloomingville wonenmetlef.nl
Gouden klemlamp - lijnm.com



English summary
You might recognize the feeling that when you come home from a holiday, you look differently at a room in your own house. It suddenly looks much smaller or maybe even bigger. This moment also passes really quickly, usually after a few seconds, but I think it's a special feeling. 
I also felt it when I entered our livingroom this morning, after coming home from a nice holiday. After the feeling passed I suddenly remembered I forgot to write a blogpost about the changes in our livingroom. A while ago we decided to flip everything around. Although we didn't change anything about the colourscheme or anything, we do think the livingroom is much cosier now. A nice improvement, with just using the stuff we already had. The only thing we added is a shelf above the couch and some golden accessories.


Reacties

  1. Heerlijk, wat een lange blogpost met veel foto`s. Het ziet er super uit, Milou! Altijd leuk om te schuiven en veranderen van meubels..geniet ervan!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, Milou! Vraagje: hoe doe je dat dan met de kabels en aansluitingen als je het tv-meubel naar de andere kant verplaatst?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ellen! :) we hebben een draadloze ontvanger voor de televisie, dus daar hebben we geen kabels voor nodig. Verder is het dus alleen een kwestie van een ander stopcontact gebruiken voor de stroomvoorziening! :)
      Liefs, Milou

      Verwijderen
  3. Ziet er mooi en sfeervol uit! Echt n gezellig plekje..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd fijn om weer thuis te komen! Mooi die toefjes groen als accent staat erg fris. Heerlijke ruimte. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige details. Wat kun je daar gelukkig van worden hè, zo'n interieurverandering.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's! Ziet er ontzettend knus en gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het zo'n mooie woonkamer! Ik zou de lambrisering gewoon rondom doen, het ziet er zo mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vind het erg mooi ingericht zeg. Waar heb je die poef gevonden met dat militaire thema?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg mooie en strakke inrichting! Laatst hebben wij ook de woonkamer 'omgedraaid'. En dat hadden we veel eerder moeten doen. Voorheen zaten we met de zithoek aan de kant van de weg voor ons huis en zaten dus altijd op 'de kijk'. Ook stond de deur tegenover deze zithoek. Daardoor tochtte het vaak. Nu zitten we aan de andere kant van de kamer, uitkijkend over onze tuin en naast de deur, daardoor hebben we geen last meer van tocht! gr Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind die stoel prachtig, heb je nog enig idee waar die vandaan komt?

    Idem voor de pootjes onder de kivik bank, heel tof. Zijn die ook stevig genoeg? Begint de bank niet wat door te zakken?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi! Ik wil graag weten welke kleur je op de muur hebt gebruikt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Welke kleur is dat die je hebt gebruikt voor de muur?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha ook ik wil de kleur op de muur weten.... Is het groen grijs?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook ik wil graag de kleur weten!;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten