Dé witte kast

Foto: Buro Binnenhuis

Wekelijks krijg ik mailtjes met de vraag waar de witte kast in onze woonkamer vandaan komt. Als je mij al een tijdje volgt, weet je misschien wel dat daarmee de grote servieskast van sloophout mee wordt bedoeld. Omdat ik deze vraag zo vaak krijg, wil het nog wel eens zijn dat ik per ongeluk een mailtje over het hoofd zie (sorry daarvoor!). Daarom bij deze een blogpost met het antwoord op deze vraag, dan hoef je niet langer in spanning op mijn mailtje te wachten ;).


 

De witte kast hebben wij op maat en volledig naar wens laten maken bij Silo 6 in Harderwijk. Hij is gemaakt van sloophout en was oorspronkelijk ook demontabel. Dat leek ons handig met het plaatsen van de kast en het eventueel verhuizen ervan, mochten we in de toekomst ergens anders gaan wonen. Echter zijn bij het monteren van de kast alleen al voor de achterkant een stuk of vijftig schroeven gebruikt, waardoor ik mij serieus afvraag of we hem wel weer uit elkaar zullen krijgen. Gelukkig is dat van latere zorg!

De kast is 170 cm. breed en 220 cm. hoog, flink aan de maat dus! Maar dat is eigenlijk alleen maar heel erg fijn, want zo past er lekker veel in. Onze keuken is niet heel groot, waardoor daar niet veel opbergruimte is. Deze kast is dus de ideale plek om ons servies en accessoires in te stallen.
Ook past de grote kast mooi in de ruimte. Het is een groot gebaar, maar geeft veel sfeer aan de woonkamer.





We hebben de kast aan de buitenkant hoogglans wit laten verven, in een tint die vergelijkbaar is met RAL kleur 9010. De binnenkant hebben wij heel lichtgrijs laten verven, zodat het witte servies mooi uitkomt. Het witte servies is van Dille & Kamille, de koffie- en theekopjes zijn van Loods 5 en de overige spullen komen overal en nergens vandaan. Ik heb echt een servies-tik, maar zoals je ziet is er wel een doorgaande lijn in de kleuren te zien, namelijk: wit, zwart en groen (hoe verrassend ;)). 

Doordat de kast van sloophout is gemaakt heeft deze een stoere, levendige uitstraling. Het hout werkt natuurlijk nog, waardoor er in de loop van de tijd steeds meer kieren zijn ontstaan tussen de verschillende delen. Het beslag is zwart van kleur en ziet er authentiek uit. Als je de deuren opent of sluit, piepen en kraken ze. Ik vind dat stiekem heel leuk!  

Hopelijk weet je zo voldoende over dé witte kast. Mocht er nog iets zijn voor wat betreft deze kast wat ik nog niet in mijn verhaal vermeld heb, laat het me vooral weten! :)


Reacties

  1. Zo gaaf deze kast! Wil ik ook voor ons nieuwe huis. Helaas is silo 6 failliet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Houd marktplaats in de gaten.. wij gaan die van ons verkopen (almere)

      Verwijderen
    2. onze staat te koop op marktplaats!

      Verwijderen

Een reactie posten